Context

         In contextul economic actual, relansarea si dezvoltarea industriei de ambele parti ale frontierei reprezinta nu numai o necesitate obiectiva dar si o conditie importanta, atat pentru Romania in vederea consolidarii pozitiei sale pe piata unica europeana cat si pentru Serbia in vederea apropiatei integrari in Uniunea Europeana.
        Zonele de frontiera din Romania si Serbia sunt in fata aceleiasi provocari in ceea ce priveste dezvoltarea unui sector al IMM-urilor puternic si dinamic.
        In acest nou context economic si social, proiectul Made in Banat a aparut din nevoia de a sprijini dezvoltarea unei economii competitive in regiunea transfrontaliera.
        A creste consumul de produse specifice, nationale este o nevoie reala. Pe o piata concurentiala, produsele se vand in conditii de competitivitate. Dificultatile cu care se confrunta regiunea transfrontaliera – activitate redusa a sectorului IMM-urilor, lipsa produselor regionale, lipsa competitivitatii, vor fi mai greu de depasit daca Romania si Serbia nu vor reusi sa promoveze marci locale, regionale si nationale. Aceste dificultati si efectele crizei economice pot fi mai usor depasite daca Romania si Serbia vor incuraja productia si promovarea marcilor regionale.
        Partenerii proiectului au avut, de-a lungul colaborarii lor, initiative asemanatoare, dar efectul a fost destul de mic. Prezentul proiect a preluat aceste demersuri anterioare conferindu-le o noua dimensiune, transfrontaliera. Proiectul “Made in Banat” reuneste reprezentanti ai grupurilor tinta care sa colaboreze, sa faca schimb de experienta si bune practici, sa creeze instrumente comune pentru a diminua efectele crizei economice, astfel incat avantajele comparative sa conduca la impactul pe termen lung al proiectului: cresterea competitivitatii firmelor si imbunatatirea calitatii vietii oamenilor din regiunea vizata de proiect.
        Parteneriatul este esential, intrucat implica organizatii care reprezinta sectorul IMM-urilor din regiunea transfrontaliera. Mai mult, partenerul coordonator este navigator al Strategiei Regionale de Export a Romaniei.
        Consumul de produse specifice regionale face ca veniturile producatorilor sa ramana in regiune, fapt care conduce la crearea de noi locuri de munca, la cresterea competitivitatii economice si la imbunatatirea calitatii vietii si protectiei sociale. 
        Rezultatele asteptate in proiect vor contribui la realizarea obiectivelor asumate, iar efectele directe si indirecte vor contribui la cresterea competitivitatii producatorilor si furnizorilor de servicii din regiunea Banatului istoric, prin promovarea produselor sub marca Made in Banat.
        Studiile existente si experienta altor regiuni arata ca produsele specifice unei regiuni beneficiaza de o serie de avantaje in ceea ce priveste cresterea volumului vanzarilor, deschiderea de noi piete, cresterea gradului de constientizare a consumatorilor de a cumpara produse si servicii  asociate cu marca regiunii.